- Menggunakan format seperti dibawah dan disimpan didalam fail.
Pelan Pengajaran
|
Mata pelajaran:
|
Tema:
Topik:
|
Kelas:
|
Tarikh:
| |||
Kod Standard Pembelajaran:
|
Nilai Moral:
|
Hubungan Rentasan Kurikulum:
| ||||
Objektif Pembelajaran:
|
Kriteria Kejayaan:
| |||||
Konsep Utama/ Perbendaharaan Kata Utama:
|
Sumber:
| |||||
Rangka Pengajaran
|
Impak/ Refleksi
| |||||
Aktiviti Pemula
Bagaimanakah cara anda akan menarik minat murid dengan topik anda?
Apakah rutin anda?
| ||||||
Aktiviti Utama
Bagaimanakah anda akan menerangkan tentang pembelajaran dengan jelas kepada murid anda?
Adakah anda akan memberikan strategi contoh?
Adakah anda mempunyai aktiviti berkumpulan?
Bagaimanakah anda akan menguruskan kumpulan anda?
Pentaksiran:
Apakah peluang yang ada untuk pentaksiran?
Siapakah yang anda akan taksirkan?
Apakah yang anda akan taksirkan?
Apakah hasil kerja murid/bukti yang anda perlu kumpulkan?
| ||||||
Aktiviti Plenari
Apakah maklumat yang ANDA perlu ketahui pada penghujung sesi ini?
Apakah yang murid perlu ketahui?
| ||||||
Kerja susulan untuk murid
|
Pemulihan
|
Penguatkuasaan
|
Pengayaan
|
Susun Atur bilik darjah.
- Susunan meja murid secara berkumpulan yang terdiri daripada 4 orang.
Penulisan Learning Objective (LO) dan Successful Criteria (SC) di papan putih
- Guru perlu menulis LO dan SC sebelum memulakan pengajaran dan berkongsi bersama-sama murid pelajaran yang bakal dipelajari pada hari tersebut.
Contoh aktiviti semasa pembelajaran.
- Aktiviti murid semasa pembelajaran menggunakan konsep "collabrative and cooperative learning"
- Aktiviti murid semasa pembelajaran menggunakan konsep "collabrative and cooperative learning"
- Guru menunjukkan isyarat senyap seperti di bawah dan murid yang sedang bercakap secara automatik akan mengangkat tangan seperti guru dan senyap tanpa perlu guru menggunakan suara.
No comments:
Post a Comment